Vart är vi påväg?

Idag tog jag fast en snattare. Killen va inte mer än tretton år, och jag tror inte han själv egentligen vet varför han gjorde det.. Det värsta är att han är inte ensam.. Det händer ju hela tiden.. Är ungar så uttråkade eller vad är det som har gått snett? Jag tycker mest det var sorgligt. Fast samtidigt är det väl bra att han åkte fast så han kanske får sig en tankeställare och att det stannar där? Pappan verkade iaf va bra, han va inte glad över vad som hade hänt. Men tyckte ändå han hanterade det bra.. Det va som poliserna sa, det är skönt att se att det finns föräldrar som bryr sig.. Det är tydligen inte alltid föräldrarna ens bryr sig om att komma och hämta sina barn.. förstår man ju verkligen att de håller på som de gör iofs.. De söker väl hjälp, någon slags uppmärksamhet. Att någon ska se dem.. Jag tror faktiskt inte denna killen kommer göra om det.. Naiv? Ja, det kanske jag är.. Men jag hoppas ändå att han lärt sig något..

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0