Idag har jag haft mitt körkort i 6 år



Tänk vad fort det går. Fast samtidigt känns det som en evighet sedan jag var 18 år och fick mitt körkort. Wierd. Fast å andra sidan har jag nog förändrats en hel del sedan dess. Så det har nog ändå hänt en hel del på sex år. Jag har andra värderingar och uppfattningar om hur jag vill leva mitt liv. Och jag bryr mig mer om andra saker än vad jag gjorde då. Och jag bryr mig mindre om vissa saker eller inte alls längre.. Känns rätt skönt ändå, att man insett vissa saker. Fast samtidigt kan man blir frustrerad över att man inte visste vissa saker som man idag vet. Fast det är väl det som är livet? Att man ska lära av sina misstag o felsteg.. Frågan är bara om man verkligen lär sig? Eller ja vissa saker lär man sig nog. Men ibland tror  jag att vissa grejer är man nog dömt att göra misstag inom over and over again... Fast man är ju inte mer än människa.. Haha, nu snöar Marie in här på lite för mycket djup..  Men hade  vi människor inte varit så korkade att vi gjorde samma misstag igen, så hade ju inte världen sett ut som den gör. Alla krig som startas gång på gång, bevisar ju att vi inte lär av historien..

Haha tanken var att detta inlägg skulle handla om mitt körkort. Men som vanligt glömmer jag vad jag började prata om och hamnar på sidospår!Då kan jag ju passa på att fråga om en sak jag funderade på tidigare idag.. Kan man "koka" och "steka" ägg i micron eller vad skulle hända om man gör det? Exploderar ägget om man kokar det? Och vad händer om man knäcker ett ägg och försöker värma det tills det typ är stekt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0